آمار مطالب

کل مطالب : 357
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 15
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 85
بازدید سال : 830
بازدید کلی : 40435

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتابخانه عمومی پروین اعتصامی همدان و آدرس parvinpl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 85
بازدید کل : 40435
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


 
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : سه شنبه 25 خرداد 1395
نظرات

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قالب مجموعه برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی را در دهه کرامت برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی (از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)) به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(ع) و همزمان با دهه کرامت با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

کتاب‌های «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان 11 سال)، «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان تا 17سال) و «امام علی بن موسی‌الرضا(ع)» نوشته بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس‌ رضوی از انتشارات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی (جوانان و بزرگسالان) عناوین کتاب‌های ارائه شده برای شرکت در این جشنواره است.

برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه اعضای خانواده با موضوع «ترویج سبک زندگی رضوی» نیز یکی دیگر از بخش‌های این جشنواره می‌باشد.

دبیرخانه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی با اشاره به شرایط و مقررات شرکت در این جشنواره خاطرنشان کرده است: «شرکت برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی امکان‌پذیر است؛ پاسخنامه ارسالی باید در یکی از قالب‌های انفرادی یا خانوادگی تکمیل و ارسال شود؛ تکمیل مشخصات فردی اعضای خانواده در پاسخنامه الزامی است؛ برای شرکت در قالب خانوادگی مسابقه، ضروریست دفترچه پاسخنامه تکمیل و ارسال شود؛ برای شرکت در بخش کودک، کودکان باید جذاب‌ترین بخش کتاب از نظر خودشان را تصویرسازی کنند و پاسخنامه‌ها و آثار را به کتابخانه‌های عمومی یا از طریق پست به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.»

همچنین طبق اعلام دبیرخانه این جشنواره، به برگزیدگان علاوه بر لوح‌سپاس و تندیس جشنواره، هدایایی نیز به این شرح اهداء می‌شود: «313 جایزه یک میلیون ریالی برای 313 نفر از برگزیدگان بخش انفرادی جشنواره؛ 8 جایزه ویژه برای 8 خانواده شامل: مبلغ 5 میلیون ریال برای خانواده اول و دوم دونفره، 7 میلیون و پانصد هزار ریال برای خانواده اول سه نفره، 10 میلیون ریال برای خانواده اول چهارنفره، 15 میلیون ریال برای خانواده اول پنج نفره و همچنین 5 میلیون ریال برای خانواده دوم سه نفره، 7 میلیون و پانصد هزار ریال برای خانواده دوم چهار نفره و 10 میلیون ریال برای خانواده دوم پنج نفره»

مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی بیستم تیرماه 1395 خواهد بود و داوری آثار رسیده به این جشنواره نیز روز دهم مرداد سال 95 برگزار می‌شود. همچنین علاقه‌مندان برای تهیه کتاب‌‎های مسابقه می‌توانند از تاریخ 17/12/94 به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

علاقه‌مندان به ثبت‌نام و شرکت در ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه این جشنواره به نشانی: تهران، خیابان فلسطین‌شمالی، خیابان کبکانیان، خیابان طباطبایی‌رفیعی، پلاک 18، اداره‌کل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مراجعه و یا با شماره تلفن 88950935 تماس گرفته و یا از طریق نشانی الکترونیکی:  farhangi@iranpl.ir با دبیرخانه این جشنواره ارتباط برقرار کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 609
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : سه شنبه 25 خرداد 1395
نظرات

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از ابلاغ شیوه‌نامه اجرای جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به استان‌های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد اللهیاری فومنی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از ابلاغ شیوه‌نامه اجرای جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به استان‌های سراسر کشور خبر داد.

جشنواره کتابخوانی رضوی هرساله به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و هم‌زمان با دهه کرامت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی است؛ مسابقه کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است.

با ابلاغ شیوه‌نامه اجرای کتابخوانی رضوی به استان‌های سراسر کشور، محمد اللهیاری فومنی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی پیرامون فعالیت‌های این نهاد در ششمین جشنواره مسابقه کتابخوانی رضوی گفت: پس از دریافت پیشنهاد دبیرخانه جشنواره بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و موافقت دبیرکل محترم نهاد با برگزاری مسابقه از سوی نهاد، نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، با حضور اعضای اتاق فکر این جشنواره که از میان مدیران ارشد و صاحب‌نظران حوزه کتاب و کتابخوانی هستند، تشکیل و نظرات کاربردی و تخصصی ایشان به‌منظور اجرای هرچه بهتر این رویداد مبارک فرهنگی دریافت شد.

توزیع کتاب‌های مسابقه کتابخوانی رضوی در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور

وی افزود: با حکم دبیرکل نهاد، مدیران کل کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان دبیران ستاد استانی اجرای جشنواره منصوب شدند. شیوه‌نامه شرکت در ششمین جشنواره کتابخوانی در دبیرخانه این جشنواره در اداره‌کل فرهنگی نهاد طراحی و با امضای دبیرکل محترم به استان‌ها ابلاغ شد؛ کار توزیع کتاب‌های جشنواره از هفته گذشته در بیش از 3250 کتابخانه نهادی و مشارکتی سراسر کشور آغاز و 30 سازمان و ارگان‌ فرهنگی کشور در اطلاع‌رسانی این جشنواره یاریگر ما خواهند بود. هر سه عنوان کتاب مسابقه با حدود 65 درصد تخفیف در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت؛ همچنین فایل PDF کتاب‌ها نیز به زودی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

همسویی مسابقه کتابخوانی رضوی با هدف نهایی نهاد

اللهیاری با بیان اهداف این جشنواره همچون ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با سبک زندگی رضوی، آن را در جهت هدف نهایی نهاد مبنی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و گفت: پس از برگزاری پنج دوره گذشته جشنواره کتابخوانی رضوی، با توجه به رسالت نهاد در ترویج فرهنگ کتابخوانی و ظرفیت‌هایی مناسب برای این همکاری، به پیشنهاد دبیرخانه این جشنواره و تصویب دبیرکل، نهاد کتابخانه‌ها برای همکاری با ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی پیش‌قدم شد؛ بر این اساس تلاش می‌کنیم با به کارگیری همه ظرفیت‌های نهاد و کتابخانه‌ها به مثابه میدان عمل، در مسیر ترویج فرهنگ منور رضوی و تحقق منویات رهبر انقلاب (مدظله‌العالی) گام برداریم.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌ها درباره تفاوت برگزاری ششمین دور از مسابقات کتابخوانی رضوی با سال‌های گذشته، گفت: نخستین ویژگی جشنواره این است که برخلاف سال‌های گذشته که تنها یک کتاب برای مسابقه معرفی می‌شد، امسال پس از بررسی‌های انجام شده، سه عنوان کتاب برای گروه‌های مختلف سنی انتخاب شد، تا تمامی افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی خود در مسابقه شرکت کنند. این آثار عبارت است از: کتاب «دوست مهربان کبوترها»، نوشته مجید محمدی، انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان)؛ کتاب «اعترافات غلامان»، نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان)؛ کتاب «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) » تألیف و انتشار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی(برای جوانان و بزرگسالان).

وی در ادامه گفت: دیگر ویژگی قابل توجه این دوره، امکان مشارکت خانوادگی در مسابقه کتابخوانی است. علاقمندان ضمن اینکه می‌توانند بر اساس شرایط سنی به صورت انفرادی در مسابقه شرکت کنند، این امکان را دارند که در قالب اعضای یک خانواده نیز بسته سه عنوان کتاب را تهیه و با ارسال پاسخ در قالب پاسخنامه‌های خانوادگی، برگزیده جشنواره شوند. جایزه ویژه بخش خانوادگی، به 8 خانواده در چهار گروه تعلق می‌گیرد.

اللهیاری همراهی دلنشین تمامی اعضای خانواده، دقت در انتخاب منابع، گزینش سؤالات و خلاقیت نهاد در اجرای این جشنواره را از عوامل بهبود کیفیت این دور از جشنواره رضوی دانست.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای ایجاد هماهنگی میان استان‌های سراسر کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که در دبیرخانه جشنواره مستقر در ستاد نهاد (اداره‌کل فرهنگی در معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی) انجام شد، شیوه‌نامه اجرای استانی جشنواره کتابخوانی رضوی(علیه‌السلام)، در 16 ماده، 25 بند و شش تبصره به مدیران کل استانی که به حکم دبیرکل محترم نهاد، به‌عنوان دبیران ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی منصوب شدند، ابلاغ شد. همچنین علاوه بر هماهنگی با سازمان‌ها و نهادها، توصیه‌های لازم برای بهر‌ه‌گیری از سایت‌های مطبوعات و مراکز صدا و سیمای استان‌ها به ستادهای استانی ابلاغ شد.

شیوه انتخاب استان‌های برتر جشنواره کتابخوانی رضوی

وی در خصوص شیوه انتخاب استان‌های برتر گفت: سه استانی که از لحاظ شاخص‌های کیفی و کمی مد نظر کمیته برنامه‌ریزی و اجرایی و همچنین در بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های دیگر برترین امتیاز را کسب و در اجرای این مسابقه همسو با اهداف نهاد عمل کنند، به عنوان «استان برگزیده» معرفی می‌شوند؛ در اختتامیه این مراسم، که در نهاد کتابخانه‌ها برگزار می‌شود، همزمان با اهدای جوایز به برگزیدگان از استان‌های برگزیده نیز تقدیر خواهد شد؛ به منظور اجرای هر چه بهتر این جشنواره، ادارات کل استانی مجاز به تشکیل کمیته اجرایی استانی نیز هستند.

کتاب‌ها و سؤالات این مسابقه از طریق کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و فایل PDF آنها نیز از طریق پرتال نهاد به آدرس www.iranpl.ir در دسترس است؛ علاقمندان شرکت در این مسابقه می‌توانند تا تاریخ 20 تیرماه 1395، پاسخنامه را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل و یا به نشانی الکترونیک razavi@iranplir ارسال کنند. لذا امکان شرکت در این مسابقه برای همه فارسی‌زبانان و مریدان حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(علیه السلام) در سایر کشورها نیز فراهم است؛ آیین اختتامیه این جشنواره و معرفی برگزیدگان همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ کتابخانه عمومی پروین اعتصامی خوش آمدید. ************************ عضویت در این کتابخانه برای عموم مردم آزاد می باشد. مدارک لازم جهت عضویت: یک قطعه عکس ۳ در ۴ به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر پرداخت مبلغ 5000تومان حق عضویت سالانه(عضویت تمام بها) عضویت نیم بها 3000تومان و عضویت رایگان 1000 تومان تکمیل نمودن فرم درخواست عضویت ************************ شیفت بندی کتابخانه در پاییز و زمستان سال99 : صبح ها : خانم ها از ساعت 8:00 الی 13:00 عصرها : آقایان از ساعت 13:00 الی 17:30 پنج شنبه ها ساعت 8 الی 13:00 آدرس: همدان حصار امام اسلامشهر ابتدای کوچه رنجبران جنب پارک رنجبران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود