آمار مطالب

کل مطالب : 357
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 5
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 122
بازدید سال : 747
بازدید کلی : 40352

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتابخانه عمومی پروین اعتصامی همدان و آدرس parvinpl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 122
بازدید کل : 40352
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


 
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : دو شنبه 14 بهمن 1392
نظرات

برنامه های دهه فجر در اداره کل کتابخانه های استان همدان

حسن عرفانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر، اظهار داشت: سه کتابخانه نهادی و سه ایستگاه مطالعه در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: این کتابخانه‌ها در دو شهرستان فامنین و اسدآباد و در بخش روستایی با مشارکت بخشداری و دهیاری منطقه تجهیز و راه‌اندازی خواهد شد.

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان افزود: در این ایام خجسته سه ایستگاه مطالعه نیز در شهرهای همدان، کبودراهنگ و بهار به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: این سه ایستگاه مطالعه با 57 هزار و 500 جلد کتاب در 15 عنوان جانمایی شده است.

عرفانی‌مقدم در خصوص دیگر برنامه‌های دهه فجر این اداره گفت: نشست نقد و بررسی کتاب در سطح کشوری، استانی و شهرستانی از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

وی ادامه داد: نقد و بررسی کتاب «میوه‌های رسیده» نوشته سید مهرداد موسوی در سطح کشوری در کتابخانه شاهد همدان برگزار خواهد شد.

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان تصریح کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت مکتوب و آنلاین، مسابقات خلاصه‌نویسی، جدول، نقاشی با موضوع انقلاب و کتاب از دیگر برنامه‌های این اداره کل در این ایام خجسته است.

وی خاطر نشان کرد: برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب، توزیع بسته‌های پذیرایی و معرفی خدمات کتابخانه‌ها به تعداد یک‌هزار و 500 عدد در کتابخانه‌های عمومی همدان و آذین‌بندی فضای کتابخانه‌ها در تمام سطح استان اجرا خواهد شد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 482
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : دو شنبه 14 بهمن 1392
نظرات

مدیرکل کتابخانه های استان همدان گفت: به مناسبت ایام دهه فجر از تمام افراد متقاضی عضویت در کتابخانه ‌های عمومی استان همدان، به صورت رایگان ثبت نام به عمل می آید.

ارشاد استعدادی در گفتگو با مهر با بیان اینکه87 باب کتابخانه عمومی، مشارکتی و مستقل در استان همدان آماده عضو گیری از شهروندان است، اظهار داشت: عموم مردم در دهه مبارک فجر به صورت رایگان عضو کتابخانه های عمومی شوند.

استعدادی افزود: در کتابخانه های عمومی خدمات فرهنگی و اجتماعی مختلفی از جمله امانت کتاب، مقالات رایگان، برگزاری مسابقات فرهنگی مختلف، نشست های نقد و بررسی کتاب و شعر برگزار می شود که با عضویت رایگان در این کتابخانه ها می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

مدیرکل کتابخانه های استان همدان اضافه کرد: طرح عضویت رایگان کتابخانه های عمومی تا پایان دهه فجر در کلیه کتابخانه های عمومی استان همدان ادامه دارد.

وی ارتقای فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه را کاری زمان‌بر و همگانی عنوان کرد و بابیان اینکه این مهم نیاز به همیاری همگانی از جمله کتابداران و مردم دارد، گفت:  ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در نهایت منجر به افزایش ارتقاء فرهنگی جامعه خواهد شد.

استعدادی تاکید کرد: ارتقای سرانه مطالعه تحت هیچ شرایطی به تنهایی امکان‌پذیر نیست و نیاز به همکاری تمام دستگاه‌ها دارد.


تعداد بازدید از این مطلب: 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : دو شنبه 14 بهمن 1392
نظرات

نقد کتاب دعوت

پنجمین جلسه نقد کتاب  حول نقد کتاب دعوت گردآوره شده توسط مسعود امیرخانی وبا حضور اعضا انجمن ادبی باران اندیشه کتابخانه عمومی پروین اعتصامی در محل این کتابخانه برگزار گردیدوکتاب مورد اشاره مورد نقد و برسی اعضا این انجمن قرار گرفت که اهم نظرات این دوستان به شرح ذیل می آید.                           

در داستان آخرین پلاک شناسیمان را در مشت میفشردیم شخصیت اصلی داستان به شکل مناسب وجذابی توصیف شده و خواننده احساس می کند این تصویر برایش اتفاق افتاده است .هرچند موضوع داستان می تواند واقعی باشد ولی کمی در صحنه ها اقرار شده است.در داستان دوم  نویسنده یک موضوع فرعی را مورد توجه  قرار داده که خود این امر یک نوع خلاقیت در داستان نویسی به شمار می آید.اما خواننده در ادامه سردر گم شده وداستان سرانجام خوبی ندارد.در داستان سوم مسئله ی بارزی برای نقد وجود نداشت . داستان چهارم داستان جالبی به نظر می آید ودر واقع تفسیر یک آیه ی قران بوده که در جامعه قابل اجراست. شروع و اوج و پایان هم در داستان به چشم می خورد. اما مطالب نظم خاصی نداشت و به مباحث بصورت پراکنده پرداخته شده بود وفاقد شخصیت پردازی و فضاسازی مناسب است .در داستان پنجم  توصیفات عالی بوده و به یک موضوع نادر پرداخته شده است.

و...کتاب در یک نظر کلی:

برای ایستگاه مطالعه وکسانی که فرصت کافی برای مطالعه کتابهای حجیم تر را ندارند کتاب خوبیست زیرا می توانیم با انتشاراین گونه کتابها در موضوعات مختلف فرهنگ کتابخوانی را در کشورعزیزمان ترویج دهیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 561
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : سه شنبه 1 بهمن 1392
نظرات

در چهارمین جلسه نقد کتاب در مورخ 28 آذر ماه 1392 درمحل کتابخانه عمومی پروین اعتصامی  اثر: زن آنگونه که باید باشد.تالیف اصغر طاهرزاده مورد نقد قرار گرفت که اهم نظرات اعضا جلسه به شرح ذیل آورده می شود.

در نقد این کتاب موضوع مورد توجه این است که نویسنده به آیات و روایات بسیاری در مورد خانواده وجایگاه زن در خانواده واسلام پرداخته است در بسیاری از نقاط کتاب زن به عنوان محور وپایه ی اصلی زندگی معرفی شده و به مقام والای زن در زندگی اشاره کرده است اما وقتی کتاب از دیدگاه یک خانوم خوانده می شود در نظر کلی خیلی مورد توجه نیست چون در بعضی از نقاط  میخواهد زن را متقاعد کند که خدمت در خانه برتر از رفتن به جامعه است وحتی در مواردی زن را از انجام ورزشهای رزمی بازداشته و گفته که این چنین فعالیتهایی در خور یک زن نیست چون زن را مانند یک گل توصیف کرده که بااحساسات ظریفی که دارد می تواند در محیط کار یا بیرون از خانه آسیب پذیرباشد. البته در مورد حیله هاو نیرنگهایی که امروزه بانام فمنیسم رواج یافته نیز سخن به میان آمده است ودر مورد پایین آمدن شخصیت و مقام زن  بعنوان یک موجود مستقل وآزاد در جامعه ی امروزی سخن گفته است که این مباحث قابل ستودنیست. اما در بسیاری از نقاط کتاب موضوعات وگفته های تکراری را مطرح کرده که به دلیل نوشتن مطالب از جلسات پی در پی یک برنامه تلویزیونی است. نویسنده میتوانست برای تالیف کتاب این مطالب را حذف کرده تااز زیاده گویی و کلیشه ای کردن مطالب جلوگیری کند تاکتاب کمی کم حجمتر وجذابتر میشد.

درکل می توان گفت که کتاب زن باید این گونه باشد کتابیست که میتواند در بعضی از موارد ابهامات و سوالات یک شخص را پاسخگوباشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 1079
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : سه شنبه 1 بهمن 1392
نظرات

در سومین جلسه نقد کتاب مجموعه داستان عشق را یافتم  گردآوری شده توسط خانم راضیه ایمانی خوشخو مورد نقد اعضا این نشست قرار گرفت که اهم نظرات اعضا در ذیل خواهد آمد.

هدف گرد آورنده ی اثر : تاثیرات ماه محرم وحماسه عاشورا وامام حسین (ع) ویارانشان برباورها واعتقادات مردم سطح جامعه تشیع وزندگی عادی آنها. در هم آمیختن وامثال فرهنگ حوادث عاشورا در تمام طبقات اجتماع از نظر فرهنگی ، علمی ، مادی وغیره وهمچنین همزاد پنداری و در ک وقایع در تمام قشرهای مردم .

مکان برگزاری جلسه نقد: کتابخانه پروین اعتصامی .

 در کتاب مجموعه داستان عشق را یافتم نقاط قوت وضعف هایی دیده میشد که به اختصار به شرح ذیل  می آوریم.کتاب مورد نظر از چنددیدگاه مورد بررسی است . از لحاظ فن نویسندگی وغالب انتخاب شده مورد انتقاد واقع شد، نویسنده داستانی را که برای اول شخص مفرد (من) اتفاق افتاده را با سوم شخص مفرد (او) دنبال می کند ومیان فعلها ونهادهای جملات همگونی ویکسانی وجود ندارد . همچنین در لحظات عادی داستان از توصیف زیاد لحظات استفاده کرده اند واز لحظات کلیدی و مهم با سرعت عبور کرده اند. همچنین فرازو فرود داستان فرضی والحاقی است. ودر اصل وواقعیت جایی ندارد. نقطه ی شروع و پایان داستان اصلا دقیق و حساب شده نیست وخواننده ی اثر در یک بی سامانی وتوهم قرار می گیرد واز نظر فکری ناگهان خنثی می شود وسوالات زیادی در ذهنش ایجاد می شود. پرداختها وپی رنگها خسته کننده و بی محتواست. در آخر شخصیتها در داستان به واقعیت نزدیک نشده اند وخوب از کار در نیامده است به همین خاطر خواننده اصلا هم زادپنداری نمی کند ودر جریان داستان قرار نمیگیرد والفاضی به کار رفته که در شان داستان نیست. همچنین مراسمهایی که در کتاب ذکر شده منسوخ شده اندو خواننده را به این وامیداشت که مطالب کتاب برای این روزگار نیست. در پایان داستانها نتیجه گیری نکره وباعث شده تا خواننده هم نتواند نتیجه گیری کند.اما تا حدودی شخصیتها و داستانها واقع گرا بوده ودر معرفی مراسمهای دینی و مذهبی هم تا حدودی موفق بوده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 528
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ کتابخانه عمومی پروین اعتصامی خوش آمدید. ************************ عضویت در این کتابخانه برای عموم مردم آزاد می باشد. مدارک لازم جهت عضویت: یک قطعه عکس ۳ در ۴ به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر پرداخت مبلغ 5000تومان حق عضویت سالانه(عضویت تمام بها) عضویت نیم بها 3000تومان و عضویت رایگان 1000 تومان تکمیل نمودن فرم درخواست عضویت ************************ شیفت بندی کتابخانه در پاییز و زمستان سال99 : صبح ها : خانم ها از ساعت 8:00 الی 13:00 عصرها : آقایان از ساعت 13:00 الی 17:30 پنج شنبه ها ساعت 8 الی 13:00 آدرس: همدان حصار امام اسلامشهر ابتدای کوچه رنجبران جنب پارک رنجبران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود