آمار مطالب

کل مطالب : 357
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 20
باردید دیروز : 4
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 139
بازدید سال : 884
بازدید کلی : 40489

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتابخانه عمومی پروین اعتصامی همدان و آدرس parvinpl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 139
بازدید کل : 40489
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


 
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : چهار شنبه 30 بهمن 1396
نظرات

Image result for ‫شهادت حضرت فاطمه‬‎

تعداد بازدید از این مطلب: 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : شنبه 5 بهمن 1396
نظرات

کتابخوان بهمن

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با فرارسیدن دومین ماه از فصل زمستان، طرح کتابخوان بهمن ماه با معرفی ۴ اثر در حوزه‌های کودک، خانواده و انقلاب اسلامی ارائه شد که بر این اساس «من نبودم دستم بود» نوشته لعیا اعتمادی از نشر جمال، «خانواده موفق» نوشته زهرا رحیمی یگانه از نشر حدیث راه عشق، «لحظه‌های انقلاب» نوشته محمود گلابدره‌یی از نشر معارف و «سه شهید» نوشته حمید داوود آبادی از موسسه شهید حاج احمد کاظمی، به علاقه‌مندان مطالعه و کتابخوانی معرفی شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : شنبه 11 بهمن 1396
نظرات

«لحظه‌های انقلاب» گزارشی منطبق بر واقعیت از لحظه‌های سرنوشت‌ساز مبارزات مردم ایران برای پیروزی انقلاب اسلامی در واپسین روزهای رژیم شاهنشاهی است و نقش جوانان و قشرهای مختلف جامعه به‌خصوص دانشجویان را در شکل‌گیری انقلاب نشان می‌دهد. قهرمان اصلی این کتاب، مردم انقلابی ایران هستند و انقلاب اسلامی حاصل انتخاب آگاهانه و نتیجه وحدت کلمه ایشان است.

محمود گلابدره‌ای  با رعایت امانت‌داری و نزدیک کردن متن به زبان روایی، ماجراهای این کتاب را در قالب داستانی اجتماعی از دوران پرشور و شعور انقلاب اسلامی روایت می‌کند؛ روایتی که با خواندن آن، مخاطبان حاضر در آن دوران، صداقت نویسنده و واقعی بودن وقایع را حس کرده و نسل سوم و چهارم انقلاب، می‌توانند به‌راحتی با متن و رخدادهای آن مأنوس شوند.

شهید دکتر مفتح درباره کتاب لحظه های انقلاب گفته است: «با مطالعه مختصری از قسمت‌های کتاب لحظه‌های انقلاب، محتوا را غنی، عبارات را جالب و زیبا یافتم. نویسنده سعی کرده تا آن جا که خود ناظر عینی حوادث بوده، وقایع انقلاب را نقل کند. در قسمت‌هایی که دیدم، امانت و صداقت نویسنده متجلی بود.»

محمود گلابدره‌ای، نویسنده‌ این اثر نیز درباره کتابش گفته است: «من تا روز ۲۲ بهمن سال ۵۷ دوشادوش مردم در راه پیروزی انقلاب به رهبری امام‌(ره) می‌دویدم و در همان ایام، رمان لحظه‌های انقلاب را نوشتم که حاصل تب و تاب همان روزها بود... »

اگر مایلید یک مستندگونه داستانی از فجر ماندگار مردم شریف ایران اسلامی را مطالعه کنید، کتاب «لحظه‌های انقلاب» در سبد کتاب‌خوان بهمن نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را از دست ندهید

تعداد بازدید از این مطلب: 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : شنبه 12 بهمن 1396
نظرات

1- فاطمه زهرا شادمانی دل پیامبر/ احمد رحمانی همدانی/حسن افتخارزاده سبزواری/ نشر بدر

اصل کتاب به زبان عربی است و عنوانش ؛ "فاطمه الزهرا بهجت قلب المصطفی".

جزء کتابهای دست یک درباره حضرت زهرا(س) و زوایای پنهان زندگی ایشان است. ترجمه‌ای روان و چاپی درخور؛ یک کتاب به یاد ماندنی را به شما عرضه کرده است.

2- فاطمه الزهرا از ولادت تا شهادت/مؤلف: سید محمد کاظم قزوینی/مترجم: علی کرمی/ نشر مرتضی

اهل علم، مؤلف این کتاب را "علامه" می‌خوانند. وی مجتهدی مبرز و کلامی مسلمی است که یک دوره کتاب ارزشمند درباره زندگی اهل‌بیت(علیهم السلام)، تالیف کرده است. اصل کتابها به زبان عربی تالیف شده‌اند ولی اغلب آنها در زمان حیات مؤلف به فارسی برگردانده شده و به چاپ رسیدند. آیت‌الله قزوینی این کتابها را به سیاق واحد "من المهد الی اللحد" تالیف نموده‌ و در آنها ضمن بهره بردن از منابع دسته یک تاریخ و حدیث و کلام به تبیین شرایط و کیفیت زندگی حضرات اهل بیت پرداختند. امام علی، زینب کبری، امام هادی و امام زمان (علیهم السلام) در این مجموعه ارزشمند، پرفروش‌ترین بوده‌اند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : شنبه 9 بهمن 1396
نظرات

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح «با هم بخوانیم» بر اساس یک سیر مطالعاتی هدفمند و با محوریت ۲۰ کتاب با موضوع سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی برای گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال، از روز پنجشنبه ۱۲ بهمن به مدت ۱۲ هفته برگزار می‌شود.

کتابداران حاضر در این طرح در طول برگزاری آن، اطلاعات اعضای گروه‌های ۱۲نفری خود و سپس کتاب‌های انتخاب شده توسط این اعضا را در سامانه مخصوص این طرح وارد می کنند و سپس با تکمیل پرسشنامه‌های طراحی شده در آن، ازریابی خود از عملکرد اعضای گروه را به صورت هفتگی ثبت خواهند کرد.

بر این اساس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پس از شناسایی شاخص‌های انتخاب کتابخانه‌های مجری طرح و انتخاب نهایی آنها بر اساس شاخص‌ها، اقدام به آماده سازی محتوای دوره آموزشی- توجیهی و برگزاری دوره به صورت متمرکز در تهران و خرید کتاب‌ها و اقلام چاپی و ابزارهای مورد نیاز برای اجرای طرح، کرده است.

همچنین راه‌اندازی سامانه ارسال گزارش و رصد و پشتیبانی لحظه‌ به لحظه طرح، ثبت‌ اطلاعات کتابداران مجری در سامانه و ثبت اطلاعات محل اجرای طرح و شرکت کنندگان و همچنین ارسال کتاب‌ها و اقلام چاپی و غیرچاپی مورد نیاز برای اجرای طرح، به کتابخانه‌های هدف نیز از دیگر اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح «باهم بخوانیم» است.

تدوین سیر مطالعاتی و انتخاب ۲۰ کتاب جذاب و خواندنی، اولویت دادن به مناطق محروم و نیمه برخوردار برای اجرای طرح، طراحی سامانه پشتیبانی و گزارش‌گیری به منظور رصد لحظه به لحظه فرآیند اجرای طرح و پشتیبانی کامل از کتابداران مجری، تدوین فعالیت‌های متنوع در فرآیند مطالعه کتاب‌ها که خواندن کتاب ها را برای کودکان لذت‌بخش‌تر و میزان یادگیری را به بالاترین سطح کیفی ممکن می‌رساند از جمله ویژگی‌های برجسته این طرح است.

همچنین در انتخاب سیر مطالعاتی به ۵ ساحت جهان‌بینی، اخلاق و هویت عالی انسانی، کارآمدی و توانمندی، علم و فکر، آگاهی و انقلابی‌گری توجه شده است.

گفتنی است طرح «با هم بخوانیم» برای اولین بار، پس از برگزاری یک دوره آموزشی ۳ روزه‌ در شهریور ماه سال ۱۳۹۶ و آشنایی کتابداران با ملزومات این طرح، در بهمن ماه سال جاری در ۹۸ کتابخانه عمومی مستقر در مناطق محروم کشور به اجرا در می آید که طی آن اعضای ۹ تا ۱۲ ساله این کتابخانه‌ها در گروه‌های ۱۲ نفری، در جریان این سیر مطالعاتی هدفمند قرار گرفته و از آن بهره مند می شوند

تعداد بازدید از این مطلب: 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : شنبه 14 بهمن 1396
نظرات

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از این حماسه مردمی و پاسداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهیدان بزرگوار انقلاب با برگزاری برنامه‌های متنوع به استقبال چهلمین بهار انقلاب اسلامی می‌رود.

بر همین اساس، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد فهرستی از برنامه‌های متناسب با امکانات کتابخانه‌ها را برای اجرا در ایام‌الله مبارک دهه فجر به کتابخانه‌های عمومی اعلام کرده است که اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در سردر ورودی کتابخانه‌ها؛ فضاسازی مناسب کتابخانه‌ها در هفته استقبال از فجر انقلاب اسلامی؛ نصب و بهره‌برداری از پوستر «پایان استعمار» آغازبخش برنامه‌های نهاد در دهه مبارک فجر خواهند بود.

برگزاری نشست کتاب‌خوان تخصصی با موضوع انقلاب اسلامی، برنامه‌های ویژه در بخش‌های کودک کتابخانه‌ها، نشست‌های عصر شعر با موضوع انقلاب اسلامی در کانون‌های ادبی، نشست‌های بصیرتی و سخنرانی با موضوع انقلاب اسلامی، مسابقات کتابخوانی در موضوع انقلاب اسلامی، روایت‌گری انقلاب در زنگ کتابخوانی و انشای مدارس، جلسات جمع‌خوانی و قصه‌گویی از کتاب‌های مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی و زندگی‌نامه امام خمینی(ره) برای کودکان، نشست‌های نقد و بررسی کتاب‌های مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی و نشست‌های معرفی منابع مرتبط با انقلاب اسلامی به اعضاء و دانش‌آموزان نیز بخشی از نشست‌های متنوع کتابخانه‌های عمومی کشور در این ایام خواهند بود.

دیدار با خانواده معظّم شهدای انقلاب اسلامی، حضور در مراسم مهمانی لاله‌ها (عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهداء)، استفاده از ظرفیت نویسندگان بومی که در موضوع انقلاب اسلامی دارای اثر منتشرشده هستند، بازنمایی منابع موجود با موضوع انقلاب اسلامی از طریق برگزاری نمایشگاه کتاب، برنامه‌های فرهنگی مشترک با مراکز فرهنگی واقع در پیرامون کتابخانه و همچنین استفاده از ظرفیت تبلیغی نشریات و رسانه‌های استانی و محلی برای معرفی و ترویج کتاب‌های مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی نیز دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دهه مبارک فجر هستند.

گفتنی است نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هر ساله برنامه‌های متنوّع و ویژه‌ای را در ایام دهه مبارک فجر برگزار می‌کند و بنا دارد امسال نیز مانند سال‌های پیش پابه‌پای مردم انقلابی و مؤمن ایران اسلامی در بزرگداشت این روزهای باشکوه نقش‌آفرین باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ کتابخانه عمومی پروین اعتصامی خوش آمدید. ************************ عضویت در این کتابخانه برای عموم مردم آزاد می باشد. مدارک لازم جهت عضویت: یک قطعه عکس ۳ در ۴ به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر پرداخت مبلغ 5000تومان حق عضویت سالانه(عضویت تمام بها) عضویت نیم بها 3000تومان و عضویت رایگان 1000 تومان تکمیل نمودن فرم درخواست عضویت ************************ شیفت بندی کتابخانه در پاییز و زمستان سال99 : صبح ها : خانم ها از ساعت 8:00 الی 13:00 عصرها : آقایان از ساعت 13:00 الی 17:30 پنج شنبه ها ساعت 8 الی 13:00 آدرس: همدان حصار امام اسلامشهر ابتدای کوچه رنجبران جنب پارک رنجبران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود