آمار مطالب

کل مطالب : 357
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 3
باردید دیروز : 15
بازدید هفته : 73
بازدید ماه : 87
بازدید سال : 832
بازدید کلی : 40437

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتابخانه عمومی پروین اعتصامی همدان و آدرس parvinpl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 73
بازدید ماه : 87
بازدید کل : 40437
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


 
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : دو شنبه 21 مرداد 1396
نظرات

شعار شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) مشخص شد

تعداد بازدید از این مطلب: 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : شنبه 28 مرداد 1396
نظرات
سومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات برای  دومین مسابقه  «خواندن، دانستن، توانستن» فراخوان داد.
 

 به گزارش لیزنا، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران با هدف ترویج کتابخوانی، دومین دوره مسابقه‌ی کتابخوانی ویژه دانشجویان کارشناسی را در سومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات برگزار می‌کند.

 در این فراخوان آمده است: "در این مسابقه از آنچه شما خوانده اید از شما پرسیده خواهد شد، ‌و هیچ کتابی برای خواندن و امتحان گرفتن از آن وجود ندارد "

شرایط فراخوان نیز به شرح زیر اعلام شده است:

۱. شرکت کننده باید دست کم از شروع سال ۱۳۹۵ تا پایان شهریوور ۹۶ دست کم ۸ کتاب غیر درسی خوانده باشد.

۲. سوالات از کتابهایی که شرکت کننده اعلام می نماید که خوانده است پرسیده می شود.

۳. هر دانشجوی کارشناسی در حوزه علوم اطلاعات مانند رشته علم اطلاعات و دانش شناسی و کتابداری پزشکی و اطلاعات سلامت می تواند در این مسابقه کتاب خوانی شرکت کند.

 ۴. موضوع مسابقه کتابهای غیر درسی و در حوزه ادبیات ، فرهنگ و هنر است.

۵. مسابقه به صورت بین دانشگاهی برگزار می شود و هر دانشگاه می تواند حد اکثر سه گروه سه نفری به مسابقه معرفی نماید.

۶.  هر گروه دانشگاهی باید کتابهایی را که اعضای گروه در دوسال گذشته خوانده اند با نوشتن عنوان، مولف، مترجم (اگر دارد)، ناشر و سال نشر برای دبیرخانه ارسال کند. باید مشخص باشد که هر کدام از اعضای گروه کدام کتابها را خوانده‌اند.

۷. دبیرخانه مسابقه همه صورتهای دریافتی را بدون اسم افراد،‌گروهها و دانشگاهها برای دست کم سه داور می فرستد تا تشخیص دهند این افراد ضوابط موضوعی را رعایت کرده اند و پس از آن و بر اساس نظرات داوران  وارد مرحله دوم می شود.

۸. در مرحله دوم با این ۲۰ تا ۳۰ نفر در محل دانشگاه خودشان در هرشهری که باشند مصاحبه انجام می شود که مطمئن شویم که کتابهایی را که اعلام کرده اند کامل خوانده اند.

۹. مرحله نهایی مسابقه در نیمه آبان ۱۳۹۶ خواهد بود که روز دقیق آن پس از مشخص شدن تاریخ اعلام خواهد شد.

۱۰ . سوالهای داوران در این مرحله برای هر یک از شرکت کنندگان از کتابهایی خواهد بود که خوانده اند.

۱۱. هر شرکت کننده مجموعا به ۱۰ سوال پاسخ خواهد داد و داوران امتیاز خود را به هر سوال می دهند که ۷ سوال توصیفی است و ۳ سوال تحلیلی. سوالات تحلیلی هم در حد نظرخواهی در مورد کتاب خواهد بود و قرار نیست شرکت کننده نقد ادبی کند.

گروههای هر دانشگاه  باید صورت کتابهای خوانده شده خود را حد اکثر تا ساعت ۲۴ روز شنبه دهم مهر در نشانی Congress.ILISA.Ir  بارگذاری نمایند.

علاقه‌مندان می‌توانند شرایط برگزاری مسابقه و اخبار آن را تا روز اجرا، از طریق کانال تلگرامی readingcompetition۹۶@ دنبال کنند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : شنبه 28 مرداد 1396
نظرات
شصت و سومین نشست ترویج کتابخوانی در کتابخانه‌ تخصصی کانون ‍پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.
 

«دو تجربه از ترویج خواندن» روایت می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بهاره بهداد و نادر موسوی دو تجربه‌ ترویج خواندن در کشورهای کانادا و افغانستان را برای علاقه‌مندان تشریح خواهند کرد.

بر این اساس، این مجموعه نشست‌ها با هدف توسعه‌ کتاب‌خوانی و بررسی آن از دیدگاه‌های مختلف و بحث درباره‌ چالش‌های ‍پیش روی این امر هر بار به سراغ کارشناسان می‌رود. مربیان و فعالان عرصه کتاب مخاطبان اصلی این برنامه‌ها هستند.

گفتنی است این نشست روز دوشنبه، ۳۰ مرداد از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در کتاب‌خانه مرجع کانون برگزار می‌شود.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : شنبه 28 مرداد 1396
نظرات

فایرفاکس افزونه‌ای برای یافتن نسخه دسترسی آزاد مقالاتی که پولی هستند ارائه کرده است.

 

افزونه‌ای برای یافتن نسخه دسترسی آزاد مقالات

 به گزارش لیزنا، افزونه دسترسی آزاد فایرفاکس (Add-ons Open Access Button) این امکان را برای محققین فراهم می‌کند تا به نسخه دسترسی آزاد مقالاتی که باید برای مطالعه آنها هزینه پرداخت شود، به صورت رایگان دسترسی یابند.

این افزونه برروی نسخه های فایرفاکس ۴۵ به بالا فعال می شود.

 علاقمندان می توانند برای دریافت افزونه دسترسی آزاد فایرفاکس اینجا کلیک کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1396
نظرات

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن ازتاریخ ۱ تا ۵ شهریوربا حضورایران به عنوان مهمان ویژه برگزارمی شود. برای حضوردراین دوره برنامه های متعددی درنظرگرفته شده است که از جمله می توان به حضور۹ نویسنده مطرح کشوردرمحل غرفه ایران اشاره کرد.

شهرام نیا، در این خصوص گفت: با هماهنگی های صورت گرفته ۹ نویسنده مطرح کشور درغرفه ایران حضور دارند. هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان که بسیاری از آثارایشان به زبان های مختلف ترجمه شده، حسین پاینده، منتقد ادبی و استاد نظریه و نقد ادبی دانشگاه علامه طباطبائی و برنده جایزه جلال، مرضیه سلیمانی، نویسنده و مترجم که کتاب تاریخ اندیشه در چین را به فارسی ترجمه کرده و برنده جایزه کتاب سال است، طاهره ایبد، نویسنده کتاب کودک و نوجوان که در جشنواره های مختلفی داوری بخش کودک و نوجوان رابرعهده داشته، الهام السادات میرزانیا، دانشیاردانشگاه علامه طباطبائی و مترجم فرهنگ چینی به فارسی، علی اصغر سید آبادی، شاعر و نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان، شیوا مقانلو، نویسنده، محقق و مترجم، جعفرشیرعلی نیا، نویسنده و پژوهشگر تاریخ دفاع مقدس وسحرترهنده، پژوهشگر، منتقد ادبیات و تصویرگرکتاب کودک درمحل غرفه ایران حضورخواهند داشت.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران درادامه خصوص نحوه حضوراین نویسندگان گفت: با هماهنگی های صورت گرفته برخی ازاین نویسندگان با حمایت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و برخی نیز به صورت حمایت مشارکتی موسسه و ناشران درغرفه ایران حضورخواهند داشت.

 

بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن ازتاریخ ۱ تا ۵ شهریور ماه برگزار می شود. ایران مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

تعداد بازدید از این مطلب: 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1396
نظرات

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام كانال خبری شورای كتاب كودك، از ساعت ۱۱-۱۷ روز سه‌شنبه، ۳۱ مردادماه، نمایشگاهی از كتاب‌های ادبیات كودك و نوجوانان در محل كتابخانهٔ تحقیقاتی شورای كتاب كودك دایر خواهد بود.

این نمایشگاه شامل كتاب‌های بررسی‌شده در گروه‌های شورایی در یک سال اخیر است.

طبق این گزارش، قصه‌گویی و بلندخوانی به عنوان برنامه‌های جنبی نمایشگاه نیز برگزار می شود.

گفتنی است، حضور در این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

تعداد بازدید از این مطلب: 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1396
نظرات

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن از تاریخ ۱ تا ۵ شهریور در حالی برگزار می‌شود که «ایران» میهمان ویژه‌ی این رویداد مهم فرهنگی است.

بر این اساس، کانون در کنار ۱۲ ناشر و سه آژانس ادبی حضور خواهد یافت تا آثار فاخر ادبیات و تصویرگری ایران در حوزه‌ی کودک و نوجوان را به نمایش بگذارد.

شعار این نمایشگاه «ایران، رویای رنگین جاده ابریشم» است و فضایی ۸ متری به انتشارات کانون اختصاص یافته است. کانون در این نمایشگاه با تنظیم قرار ملاقات‌های از پیش تعیین شده قصد دارد از این فرصت گرانبها برای معرفی نشر ایران و کتاب کودک به ناشران چینی استفاده کافی را ببرد.

در همین این راستا، کاتالوگ کتاب‌های جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۲۰۱۷ به زبان انگلیسی در حال آماده‌سازی است.

نمایشگاه کتاب پکن بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب در آسیاست و در واقع دروازه‌ای برای ورود به بازار نشر چین است.

بر اساس این خبر، در نمایشگاه سال گذشته بیش از ۲هزار و ۴۰۰ ناشر حضور داشته‌اند و حدود ۳۰۰هزار نفر از غرفه‌های متعدد آن بازدید کرده‌اند. 

محور عمده برنامه‌ها و فعالیت‌های این نمایشگاه در حوزه نمایش و عرضه کتاب (چاپی و الکترونیکی)، مبادلات حق نشر  و ترجمه و برگزاری رویدادهای فرهنگی مرتبط با کتاب و نشر است.

 

گفتنی است این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۴ هزار و ۳۰۰ مترمربع برگزار می‌شود و نزدیک به نیمی ‌از این فضا به موضوع نشر الکترونیک اختصاص می‌یابد.

تعداد بازدید از این مطلب: 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1396
نظرات

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، کنفرانس خبری بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن با حضور محمد رسول الماسیه، رایزن فرهنگی ایران در چین و غلامرضا نوعی، مدیر بخش نمایشگاه های خارجی موسسه نمایشگاه های فرهنگی  ایران و جائو خایون، از مدیران برگزارکننده نمایشگاه بین المللی کتاب پکن روزجمعه در پکن برگزار شد.

غلامرضا نوعی، مدیر بخش نمایشگاه های خارجی به تشریح برنامه های ایران در نمایشگاه پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران با هیاتی ۸۰ نفره در این رویداد فرهنگی حضورخواهد داشت. درادامه این برنامه مدیربخش نمایشگاه های خارجی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به تشریح برنامه های حضور ایران در این نمایشگاه پرداخت و گفت: ۹ نویسنده شناخته شده ازایران درغرفه حضوردارند. هم چنین ۳ گروه موسیقی نیزدرمدت برگزاری نمایشگاه درغرفه ایران به اجرای برنامه می پردازند.

نوعی درادامه معرفی برنامه های ایران گفت: نمایش بیش از ۹۵۰ عنوان کتاب در زمینه های مختلف، حضور۱۳ ناشر، ۳ آژانس ادبی، برگزاری هفته فیلم ایران درموزه ملی چین و حضور ۳ تصویرگرازجمله برنامه های دیگر غرفه ایران درنمایشگاه است.

وی در ادامه گفت: نمایش ۷۰ اثرتصویرگری از تصویرگران ایران، معرفی پیشکسوتان معاصراهل قلم ایران، معرفی صنعت نشرایران و معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از برنامه های دیگری است که درغرفه ایران اجرامی شود.

نوعی در بخش دیگردرتوضیح طراحی غرفه ایران گفت: متراژ اختصاص یافته به ایران در این نمایشگاه ۵۰۰ متر مربع است. در طراحی غرفه از معماری سنتی ایرانی با استفاده از طرح های کاشی و آجرکاری استفاده شده است. بخش هایی ازغرفه برای برگزاری نشست و میزگردهای تخصصی، نمایش کتاب ناشران شرکت کننده،  معرفی آثار تصویرگران و معرفی آثار نویسندگانی که در غرفه حضور خواهند داشت اختصاص داده شده است.

وی به شعار حضور ایران دراین دوره از نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران  با شعار«ایران،رویای رنگین جاده ابریشم» به عنوان مهمان ویژه دراین دوره از حضور پیدا می کند

رایزن فرهنگی ایران در چین در این نشست گفت: ایران و چین مفتخر هستند که بزرگترین نمایشگاه های بین المللی کتاب را در قاره آسیا برگزار می کنند. دوکشوردارای سابقه تاریخی و صاحب تمدن هستند. ایران درغرب آسیا و چین درشرق آسیا، درعصراحیای جاده ابریشم تلاش شایسته ای خواهند کرد تا رشته اتصال کشورها در جهان مدرن را با الگوی سازنده و پویای جاده ابریشم تاریخی ایجاد و مستحکم کنند.

الماسیه درادامه افزود: طرح جاده ابریشم بر تقویت زیرساخت های ارتباطی کشورهای عضو، مانند خطوط ریلی، جاده، کشتیرانی و مسیرهای هوایی تاکید دارد. جاده ابریشم به تقویت زیرساخت های ارتباطات معنوی ملت ها نیز توجه خواهد کرد، صنعت چاپ ، نشر و ترجمه نیزاز جمله این زیرساخت ها محسوب می شود.

رایزن فرهنگی ایران درپکن درپایان سخنان خودگفت: ما فرصت نمایشگاه کتاب را مغتنم دانستیم تا جلوه هایی از فرهنگ ایران در زمینه های مختلف فیلم، موسیقی، هنرهای تجسمی، نویسندگی و تصویرگری را درغرفه ایران به نمایش بگذاریم. درمدت نمایشگاه شخصیت های فرهنگی و هنری بزرگی از ایران در این رویداد مهم فرهنگی حضورخواهند داشت.

دربخش پایانی نشست خبرنگار روزنامه گلو بال تایمزدر سئوالی علت شناخت کم نویسندگان چین از ایران را جویا شد و در ادامه سوال شد که برای این شناخت کم چه تدابیری اندیشیده شده است؟ مدیربخش نمایشگاه های خارجی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران درپاسخ به این سئوال گفت: ارتباط مستمرانجمن نویسندگان دوکشورمی تواند دراین خصوص موثرباشد. برای شناخت بیشتر نویسندگان چین از ایران، نویسندگان مطرح و برجسته ای از جمهوری اسلامی ایران درمحل غرفه حضور خواهند داشت و از نزدیک با نویسندگان چین و بازدیدکنندگان گفت و گو می کنند. معرفی آثار ادبیات ایران و معرفی نویسندگان ایرانی در قالب کتاب، کاتالوگ و بروشور از جمله فعالیت های ما برای این موضوع است

تعداد بازدید از این مطلب: 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1396
نظرات

ه گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه كتاب، در هفتمین روز از اجرای طرح «تابستانه كتاب» كه با مشاركت ۸۲۷ كتاب‌فروشی از ۳۱ استان كشور در حال برگزاری است، تعداد كتاب‌های فروش رفته تاكنون به ۱۴۲ هزار و ۱۸۲ نسخه رسیده است.

در بین ۳۱ استان‌  شركت كننده در طرح تابستانه كتاب، استان تهران با ۱۴۹ كتاب‌فروشی در صدر قرار دارد و پس از آن، استان اصفهان با ۹۹ كتاب‌فروشی و قم با ۹۵ كتابفروشی در رده‌های بعدی طرح «تابستانه كتاب» قرار گرفته‌اند. همچنین خراسان‌ رضوی با ۸۱،‌ فارس با ۵۰، كردستان با ۳۳، آذربایجان‌ شرقی با ۳۰،‌ كرمان با ۳۰‌، مازندران با ۲۵، خوزستان با ۲۳، آذربایجان غربی با ۲۱ و همدان با ۲۰ كتاب‌فروشی در این طرح شركت كرده‌اند.

در میان پرفروش‌ترین كتاب‌های عمومی (تالیف) این طرح، سه كتاب «قهوه‌ی سرد آقای نویسنده» نوشته روزبه معین از نشرنیماژ، «سلام بر ابراهیم:...» از نشر شهید ابراهیم هادی و «سمفونی مردگان» نوشته عباس معروفی از نشرققنوس در صدر این فهرست قرار گرفته‌اند.

اجرای طرح «تابستانه كتاب» با شعار «این چنین دوست كتاب است از او دست مدار» از پانزدهم مردادماه آغاز شده است و از بین ۸۲۷ كتابفروشی تأییده شده در این طرح ۶۳۰ كتابفروشی از مراكز استان‌ها و ۱۹۷ كتابفروشی از شهرستان‌ها عضو طرح شده‌اند.

علاقه‌مندان و خریداران كتاب می‌توانند از پانزدهم مردادماه با همراه داشتن كارت ملی به مدت ۲۰  روز در مراكز استان‌ها و تا ۳۰ روز در شهرستان‌ها به كتابفروشی‌های عضو طرح مراجعه و از تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی خرید كتاب در این طرح تا سقف یكصد هزار تومان استفاده كنند.

 

علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از «اپلیكیشن  كتابفروشی» كتابفروشی‌های سطح شهر را بر روی نقشه مشاهده كرده و بهترین مسیر برای رسیدن به آن را پیدا كنند. همچنین این اپلیكیشن با امكان به‌روزرسانی خودكار، شماره تماس و آدرس تمامی كتابفروشی‌های دارای مجوز را در اختیار كاربران قرار می‌دهد و آن‌ها را برای رسیدن به مقصد راهنمایی خواهد كرد. این اپلیكیشن را می‌توانید از سایت خانه كتاب دانلود كنید

تعداد بازدید از این مطلب: 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ کتابخانه عمومی پروین اعتصامی خوش آمدید. ************************ عضویت در این کتابخانه برای عموم مردم آزاد می باشد. مدارک لازم جهت عضویت: یک قطعه عکس ۳ در ۴ به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر پرداخت مبلغ 5000تومان حق عضویت سالانه(عضویت تمام بها) عضویت نیم بها 3000تومان و عضویت رایگان 1000 تومان تکمیل نمودن فرم درخواست عضویت ************************ شیفت بندی کتابخانه در پاییز و زمستان سال99 : صبح ها : خانم ها از ساعت 8:00 الی 13:00 عصرها : آقایان از ساعت 13:00 الی 17:30 پنج شنبه ها ساعت 8 الی 13:00 آدرس: همدان حصار امام اسلامشهر ابتدای کوچه رنجبران جنب پارک رنجبران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود