آمار مطالب

کل مطالب : 357
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 121
بازدید سال : 866
بازدید کلی : 40471

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتابخانه عمومی پروین اعتصامی همدان و آدرس parvinpl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 121
بازدید کل : 40471
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


 
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : شنبه 15 آذر 1393
نظرات

نقش کتابخانه های عمومی در رشد وشکوفایی خلاقیت کودکان

چکيده :خلاقیت و نوآوری هم در جنبه فردی و هم در عرصه اجتماعی اهمیت بسزایی دارد. بی تردید خلاقیت و نوآوری اساس و پایه رشد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است. در شرایط کنونی، اهمیت خلاقیت و نوآوری برای جامعه ما انکارناپذیر است زیرا پویایی، استقلال، شکوفایی و ماندگاری ما به خلاقیت و نوآوری افراد جامعه در عرصه های گوناگون بستگی دارد. یکی از راه های شکوفایی و یا تقویت تفکر خلاق ایجاد عادت به خواندن و مطالعه در افراد جامعه است. عادت به مطالعه از سنین کودکی باید آموزش داده شود تا در بزرگسالی به صورت یک رفتار جلوه گر شود. بی شک ارائه کتاب برای بچه ها یکی از وظایف کتابخانه های عمومی از بدو تشکیل آن ها بوده است.کتابخانه های عمومی کشور، به عنوان یکی از مراکز و نهادهای مهم فرهنگی، این مسئولیت را به عهده دارند تا با ایجاد امکانات فنی و تجهیزات لازم، اعم از کتاب و فضای مناسب، موجبات اقبال عمومی را به سوی کتاب و کتاب خوانی فراهم آورند. کتابخانه های عمومی و کتابداران، هنگامی که برای انجام کارهایشان به حد کافی تجهیز شده باشند، می توانند نقش موثر و مفیدی در زندگی شخصی کودکان داشته باشند. این مقاله ، ضمن بررسی راهکارهای ایجاد خلاقیت در کودکان، به این مقوله پرداخته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : شنبه 15 آذر 1393
نظرات

معرفی کتاب بهشت خانواده جهت طرح در سیر مطالعاتی خانواده وتعلیم وتربیت

کتاب بهشت خانواده  نوشته دکتر سید جواد مصطفوی می باشد که مباحث آن شامل هفتاد درس می باشد و مهمترین آنها را پنج بخش عوامل الفت و محبت میان زن و شوهر،

عوامل اختلاف و کدورت زن و شوهر و راه علاج، موقعیت واقعی زن در خانواده، موضوع حجاب و تاثیرگذاری آن بر خانواده، اظهار مطالب غریزه جنسی و تعیین مرز بین حرام و جایز

می باشد. و در دوجلد نگاشته شده است این کتاب را میتوان کاملترین کتاب در زمینه زناشویی ازدواج و ایین همسرداری میباشد . خواندن این کتاب به تمام جوانان که قصد

ازدواج دارند و به همه زنان و مردان که تازه زندگی مشترک را شروع کرده اند توصیه میشود.

این کتاب در سیر مطالعاتی خانواده وتعلیم وتربیت کتابخانه عمومی پروین اعتصامی مورد برسی قرار خواهد گرفت ،خواهرانی که تمایل دارند در نشست بررسی ونقد این کتاب شرکت نمایند جهت دریافت این کتاب به کتابخانه مراجعه فرمایند

تعداد بازدید از این مطلب: 594
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : شنبه 15 آذر 1393
نظرات

استقبال دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از مصوبه جدید مجلس

علیرضا مختارپور با استقبال از مصوبه مجلس برای اختصاص نیم درصد از درآمدشهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی، ابراز امیدواری کرد مشکل مالی این نهاد در آینده‌ای نه چندان دور حل شود.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور،‌ علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز گذشته و دقایقی بعد از اعلام مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی مبنی بر اختصاص نیم درصد از عوارض شهرداری‌ها به کتابخانه عمومی همان شهر، در گفتگو با خبرگزاری مهر، ضمن استقبال از تصمیم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهمی که در نهاد کتابخانه‌های عمومی در طول سالیان گذشته وجود داشت، این بود که برخلاف ماده 6 قانون تشکیل نهاد کتابخانه‌های عمومی مصوب 1383 مجلس شورای اسلامی که در آن الزام دارد که حداقل نیم درصد از درآمدهای شهرداری‌ها باید برای امور توسعه و تجهیز و تکمیل کتابخانه‌های عمومی هر شهر به انجمن کتابخانه‌های عمومی همان شهر اختصاص پیدا کند، متاسفانه در طول سال‌های گذشته برخی از شهرداری‌ها به بهانه‌های مختلف از عمل کردن به این ماده قانونی طفره می‌رفتند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : شنبه 15 آذر 1393
نظرات

موافقت مجلس با واریز نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی هر شهر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با واریز نیم درصد از درآمد شهرداری ها به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی هر شهر موافقت کردند.

 به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه 11 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، با ماده الحاقی 30 این طرح موافقت کردند.

گفتنی است نمایندگان با 146رأی موافق، 7 رأی مخالف از مجموع 194 نماینده حاضر در مجلس با واریز نیم درصد از درآمد شهرداری ها به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی هر شهر موافقت کردند.

گفتنی است در جریان بررسی این ماده الحاقی سیدمهدی موسوی نژاد پیشنهاد داد تا در این ماده واحده دولت مکلف شود تا نیم درصد از اعتبارات خود را به حساب نهاد کتابخانه‌ها واریز کند که نمایندگان با آن مخالفت کردند.

در ادامه احمد شوهانی پیشنهاد حذف عبارتی در این ماده الحاقی را مطرح کرد که نمایندگان نیز با آن مخالفت کردند.

همچنین کمال علیپور خنکداری خواستار حذف عبارت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از این ماده الحاقی بود که نمایندگان نیز با 58 رأی موافق، 78 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در مجلس با آن مخالفت کردند.

در ادامه جبار کوچکی نژاد پیشنهاد داد تا عبارت "در وجه حساب نهاد کتابخانه های عمومی کشور"از این ماده الحاقی حذف شود چرا که معتقد بود اگر این عبارت حذف شود اعتبارات مربوطه به هر شهر باز می گردد که نمایندگان با 109 رأی موافق، 30 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در مجلس با آن موافقت کردند.

در ادامه محمدرضا باهنر اعلام کرد که برای رفع ابهام نیاز است تا عبارت تحت عنوان "در وجه کتابخانه های عمومی هر شهر اقدام نمایند"به این تبصره از ماده الحاقی 30 اضافه گردد که نمایندگان با 136 رأی موافق، 15 مخالف و 4 ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در مجلس با آن موافقت کردند.

گفتنی است در نهایت پس از تغییرات مذکور در ماده الحاقی 30 آمده است یک تبصره به‌شرح ذیل به ماده(6) قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور مصوب 17/12/1382 مجلس شورای اسلامی الحاق می‌گردد:

تبصره- در صورت امتناع هر یک از شهرداریها از تأدیه نیم درصد (5/0%) مذکور، وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) مکلف است بر اساس فهرست اعلامی از طرف دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مبالغ مربوطه را از سر جمع اعتبارات مربوط به درآمد شهرداریها (سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور) و یا درآمد موضوع مواد(38) و (39) قانون مالیات بر ارزش افزوده از سهم همان شهر کسر و نسبت به پرداخت آن در وجه کتابخانه های عمومی همان شهر اقدام نماید.

 ماده 6 قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور آمده است شهرداری ها مکلفند همه ساله حداقل نیم درصد از درآمدهای خود را به منظور اداره امور کتابخانه ها در اختیار انجمن های کتابخانه های عمومی شهر مربوطه قرار دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
نظرات

معرفی کتاب خواجه عبدالله انصاری

تألیف: عبدالغفور روان فرهادی
ترجمه ی: مجدالدّین کیوانی
   خواجه عبدالله انصاری را بیشتر به مناجات های پُرشور و عارفانه اش می شناسیم. غافل از اینکه خواجه، نه فقط عارفی شیفته بلکه، محدّث، واعظ و مدرس بوده است. کتاب حاضر، خواجه عبدالله انصاری را در کلیت و تمامیت او معرفی می کند؛ که او مترجم، مفسر، معلّم اخلاق و شاعری ادیب، بالاتر از همه، عارفی خداجوی بوده است که مدام چون مرغ حق، بانک عاشقانه سر می دهد و الهی، الهی کنان، رضا و قرب خدا را می طلبد.
    کتاب در شرح مختصری از زندگی عبدالله انصاری هروی؛ تبار خواجه را با 9 نسل، به ابوایوّب خالد ابن زیاد الخزرجی النّجار الأزدی عنوان می کند. همین طور در صفحه ی 3 آمده است: " نام خانوادگی او، مشتق است از انصار(یاران)، شهروندانِ مسلمانِ یثرب، بعدها موسوم به مدینه، که کریمانه به پیامبر و پیروان مکیِّ وی، (مهاجران) کمک کردند تا در سال 622م و ده سال پس از آن در محل جدید استقرار یابند"

در بخش درآمد کتاب می خوانیم: " عبدالله انصاری هروی نویسنده ای بزرگ به شمار می رود، ولی با وجود این، تقریباً، هیچگاه چیزی ننوشت. بیشتر آثار او که در دسترس ماست، مبتنی بر یادداشت های طلّاب و نوآموزان مجلس درس اوست؛ یادداشت هایی که انصاری به ندرت آنها را بازبینی یا تنقیح می کرد؛ از جمله منازل السائرین را.
   در پاره ای موارد اثری مانند کشف الأسرار، تفسیر یا شرح قرآن، به دست عالمی بسط و تفصیل یافته است؛ در موارد دیگر، کتابی مانند طبقات الصوفیه به صورتِ یادداشت های درسی خام و ناپرداخته ای باقی مانده است. انصاری بیشتر معلّمی بود که سخن می گفت تا مؤلفی که می نوشت. "ص 20.
   مؤلف کتاب، دانشمند و ادیبی افغانی است که از شهرتی جهانی برخوردار بوده و از شخصیّت های فرهنگی و برجسته ی معاصر افغانستان،به شمار می رود.
از آنجایی که آب دریا را گر نتوان کشید/ هم به قدر تشنگی باید چشید؛ گزیده ای از جملات گهربار پیر هرات:

***گزیده هایی از مقولات و اندرزها :

1-ایمان ما از راه سمع است به حیلتِ عقل.

به قبول و تسلیم است، نه به تأویل و تصرف.

گر دل گوید که چرا؟ گویی من امر را سرافکنده ام.

اگر عقل گوید که چون؟ جواب ده که من بنده ام.

ظاهر قبول کن و باطن بسپار- هر چه محدّث است بگذار.

و طریق سلف دست بمدار. ص 110.

(امر را سرافکنده ام= مطیع امر و فرمان خدایم)

2-هر دیده که از دنیا پُر شد، صفت عقبی در وی نگنجد.

و هر دیده که صفت عقبی در وی قرار گرفت، آن دیده از جمال احدیت بی نصیب ماند. ص 112.

***رباعی:

چشمی دارم همه پُر از صورتِ دوست

با دیده مرا خوشست تا دوست دروست

از دیده و دوست فرق کردن نه نکوست

یا اوست به جای دیده یا دیده خود اوست. ص 115.


***مناجات:

الهی، از سه چیز که دارم، در یکی نگاه کن!

اوّل سجودی که جز ترا از دل نخاست.

دیگر تصدیقی که هرچه گفتی، گفتم که راست.

س[ه] دیگر، چون باد کرم خاست، دل و جان جز ترا نخواست.ص 126.

هرچه گفتی، گفتم که راست. (= گفتم که، هر چه گفتی راست است

تعداد بازدید از این مطلب: 352
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


به وبلاگ کتابخانه عمومی پروین اعتصامی خوش آمدید. ************************ عضویت در این کتابخانه برای عموم مردم آزاد می باشد. مدارک لازم جهت عضویت: یک قطعه عکس ۳ در ۴ به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر پرداخت مبلغ 5000تومان حق عضویت سالانه(عضویت تمام بها) عضویت نیم بها 3000تومان و عضویت رایگان 1000 تومان تکمیل نمودن فرم درخواست عضویت ************************ شیفت بندی کتابخانه در پاییز و زمستان سال99 : صبح ها : خانم ها از ساعت 8:00 الی 13:00 عصرها : آقایان از ساعت 13:00 الی 17:30 پنج شنبه ها ساعت 8 الی 13:00 آدرس: همدان حصار امام اسلامشهر ابتدای کوچه رنجبران جنب پارک رنجبران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود