آمار مطالب

کل مطالب : 357
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 72
بازدید ماه : 86
بازدید سال : 831
بازدید کلی : 40436

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کتابخانه عمومی پروین اعتصامی همدان و آدرس parvinpl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 72
بازدید ماه : 86
بازدید کل : 40436
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


 
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : سه شنبه 1 بهمن 1392
نظرات

در سومین جلسه نقد کتاب مجموعه داستان عشق را یافتم  گردآوری شده توسط خانم راضیه ایمانی خوشخو مورد نقد اعضا این نشست قرار گرفت که اهم نظرات اعضا در ذیل خواهد آمد.

هدف گرد آورنده ی اثر : تاثیرات ماه محرم وحماسه عاشورا وامام حسین (ع) ویارانشان برباورها واعتقادات مردم سطح جامعه تشیع وزندگی عادی آنها. در هم آمیختن وامثال فرهنگ حوادث عاشورا در تمام طبقات اجتماع از نظر فرهنگی ، علمی ، مادی وغیره وهمچنین همزاد پنداری و در ک وقایع در تمام قشرهای مردم .

مکان برگزاری جلسه نقد: کتابخانه پروین اعتصامی .

 در کتاب مجموعه داستان عشق را یافتم نقاط قوت وضعف هایی دیده میشد که به اختصار به شرح ذیل  می آوریم.کتاب مورد نظر از چنددیدگاه مورد بررسی است . از لحاظ فن نویسندگی وغالب انتخاب شده مورد انتقاد واقع شد، نویسنده داستانی را که برای اول شخص مفرد (من) اتفاق افتاده را با سوم شخص مفرد (او) دنبال می کند ومیان فعلها ونهادهای جملات همگونی ویکسانی وجود ندارد . همچنین در لحظات عادی داستان از توصیف زیاد لحظات استفاده کرده اند واز لحظات کلیدی و مهم با سرعت عبور کرده اند. همچنین فرازو فرود داستان فرضی والحاقی است. ودر اصل وواقعیت جایی ندارد. نقطه ی شروع و پایان داستان اصلا دقیق و حساب شده نیست وخواننده ی اثر در یک بی سامانی وتوهم قرار می گیرد واز نظر فکری ناگهان خنثی می شود وسوالات زیادی در ذهنش ایجاد می شود. پرداختها وپی رنگها خسته کننده و بی محتواست. در آخر شخصیتها در داستان به واقعیت نزدیک نشده اند وخوب از کار در نیامده است به همین خاطر خواننده اصلا هم زادپنداری نمی کند ودر جریان داستان قرار نمیگیرد والفاضی به کار رفته که در شان داستان نیست. همچنین مراسمهایی که در کتاب ذکر شده منسوخ شده اندو خواننده را به این وامیداشت که مطالب کتاب برای این روزگار نیست. در پایان داستانها نتیجه گیری نکره وباعث شده تا خواننده هم نتواند نتیجه گیری کند.اما تا حدودی شخصیتها و داستانها واقع گرا بوده ودر معرفی مراسمهای دینی و مذهبی هم تا حدودی موفق بوده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 528
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : چهار شنبه 3 مهر 1392
نظرات

 راضیه تجار، متولد 1326 در تهران و دارای مدرک کارشناسی روانشناسی است. از جمله سوابق كاری راضيه تجار به موارد زير می توان اشاره داشت: از موسسين انجمن قلم و دبيرانجمن آن، عضو شورای كارگاه رمان، مسئول صفحه ادب و هنر روزنامه جام جم و همكاری17 ساله با اين روزنامه، عضو شورای كارگاه رمان، همكاری با پيك قصه نويسی، مدرس و داور داستان نويسی در آموزش و پرورش، عضو هيات علمی بنياد پروين اعتصامی، عضو شورای فيلم نامه نويسی و ادبيات در بنياد فارابی، دبير تحريريه فصلنامه قصه، عضو شورای داستان نويسی بنياد دفاع مقدس، عضو شورای داستان نويسی بنياد شهيد، عضو شورای داستان نويسی بنياد جانبازان انقلاب اسلامی، داستان نويس داستان های رئاليستی برای مجله زن روز به مدت نه سال، داستان نويس روزنامه حوادث با نام مريم مهاجر. تجار در داستان‌هايش با نثری شاعرانه و احساسی به نقش زنان در مسائل مربوط به جبهه و جنگ می‌پردازند. از نظر عبدالعلی دستغيب، يكی از منتقدان ادبی، داستان كوتاه "گلريزان" بهترين داستان راضيه تجار و يكی از بهترين داستانهای اخيرايران مي باشد كه  مقام تجار را در هنر داستان كوتاه تثبيت می‌كند.

 از جمله آثار تجار عبارتند از: "نرگسها"، "زن شیشه‌ای"، "هفت ‌بند بندهای روشنایی"، "سفر به ریشه‌ها"، "شعله و شب"، "سنگ صبور"، "از خاك تا افلاك"، "ستاره من"، "برگزیده ادبیات معاصر"، "جایی كه آسمانش آینه ‌كاریست"،"گمان مبر كه شعله بمیرد"، "كوچه اقاقیا"،"فانوسی بیفروز"، "زندگینامه داستانی شهید شیرودی"،"زندگینامه داستانی شهید بابایی"، "مجموعه داستان آرام شب‌بخیر" و "جای خالی آفتابگردان".

او در نخستين داستانش با نام "هفت بند" كه در سال 1364 نوشته شده، به مسايل جنگ و تبعات آن نظر دارد. مردی به خاطر این که شغلش ایجاب می کند- یا رزمنده است- مرتب درسفر باشد، همیشه از همسرش دور است. این امر همسر او را آزار می دهد. هر دو منتظر زمانی هستند که با خیالی آسوده بهارها و بقیه فصل ها را درکنار هم بگذرانند، اما هنوز این فرصت به وجود نیامده است. مرد برای هر سفری که می رود روی چوب دستی اش که چون نی است و آن را در همه سفرها همراه داشته است، خطی می کشد. این بار هفتم است که او به سفر می رود و خط هفتم را می کشد، ولی آن را با خود نمی برد. زن در هفت فصل از داستان از شرایط احساسات و درونیات خود خبر می دهد در آخرین فصل از داستان خبر شهادت همسرش را می آورند. این همان چیزی است که زن آن را حس کرده بود.

 در بخشی از داستان"در آن هنگامه آتش و خون" آمده است: "وقتی كه خانه را ترك می‌كردی، چكمه‌هايت را جفت كرد. چفيه را به گردنت انداخت، قرآن و آب و آينه را طاق نصرت راهت ساخت. چون نگاهش كردی، اشكهايش را با پس دست پاك كرد اما نگفت نرو. و تو ماندی، ماندی تا آخرين گلوله‌ات را به سوی دشمن انداخته باشی. ماندی با سرفه‌های پی‌درپی و پايی كه ديگر نبود. چشمی كه برق نمی‌زد يا آستينی خالی در باد. اما نشكستی. محكم و استوار ماندی".

 بیشتر شخصیتهای اصلی داستانهای او زنان‌اند؛ و نشان می‌دهند كه نویسنده از دردهای زنان آگاه است؛ زنانی كه گرفتار مشكلات خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی هستند؛ فشارهایی كه جامعه بر آنها تحمیل می‌كند. زنان داستانهای او برای بیرون آمدن از شرایط خود تلاش خاصی نمی‌كنند. زنانی كه نه راه بیرون آمدن را می‌دانند و نه توان قدم گذاشتن به این راه را دارند. آنان گرفتارانی‌اند پیچیده در شرایط، و آنچه تقدیر و زمانه و دیگران برایشان رقم زده‌اند و می‌زنند. این نویسنده، زندگی به رنگ خاكستری و پر از مشكل را كه می‌بیند، همان را به تصویر می‌كشد و داستان را در همان فضا تمام می‌كند. این، ویژگی دیگری از نوشته‌های اوست.

رمان "كوچه اقاقيا" از زبان راوي سوم شخص روايت مي‌شود، نويسنده به نابسامانی‌ای خانوادگی و اجتماعی زندگی زنان ايرانی در سال‌های دهه 20 و 30 پرداخته است. اين رمان درباره اقشار مختلفی از زنان جامعه‌اي است كه به مظلوميت خو گرفته‌اند و در ناكامی‌ها و ناملايمات زندگی تسليم مي‌مانند. تجار همچنين فيلمنامه‌ای را براساس اين رمان برای مركز سيما فيلم به نگارش در آورده است. در مجموعه داستان "آرام شب بخیر" نيز دغدغه تجار، پرداختن به مسايل زنان در اجتماع و خانواده و مشكلات آنان در جامعه امروزي است."نيلوفران بركه خاموشي"، "آخرين پناه"،"از آسمانی ديگر"،"پله‌ها"،"سه برگ مرگ"، "خرگوش كوچولو"، "هم سيب هم ستاره"، "آن صدای روشن"، "تيفوس عشق"، "آن سوي تاريكي"، "آرام شب بخير"، "بهشت گمشده و سوری"، نام برخی داستان‌های اين مجموعه‌اند.

"قاب انتظار"، "نگهداري لاله در باد سخت است" و "طلوع" از مجموعه "هفت بند" نوشته ي تجار است. داستان هاي كوتاه اين مجموعه، روايت ژرف لحظاتي كوتاه از تأثرات روحی راوی يا شخصيت ديگری از داستان است. نويسنده از طريق اين برشها و كاوش در لايه هاي پنهان روح و ذهن يكي از شخصيت های داستان می كوشد ابعاد و تأثيرات روحی و روانی جنگ را باز نمايد. از جمله، انتظار يك مادر براي بازگشت فرزند مفقودالاثرش، چشم به راهی يك تازه عروس براي بازگشت همسرش، اندوه يك رزمنده در فراق همرزمانش و نوستالژی بازگشت به وطن مألوف -جبهه- برای رزمنده ای كه شهيد نشده.

 

نقد کتاب کوچه ی اقاقیا تألیف راضیه تجار

راوي داستان سوم شخص است. شیوه ی روایت دانای کل، با تك گويی هايی كه گاهی محدود به ذهن شخصيت ها می شود.

درونمايه ی داستان حول محور زن می چرخد. نويسنده به خوبی از محدوديت ها و دغدغه ی آنها با خبر است. زنها را توسری خور و ظلم پذير و تسليم به تقدير و قسمت و سرنوشت خلق كرده است كه برای بهتر شدن اوضاع و احوال زندگی خود كاری نمی كنند. داستان در سالهای 1320- 1325 ه.ش می گذرد.

سبك داستان واقع گراست، فضا و رنگ داستان با توصيف گل و باغچه و گلدوزی و قلاب بافی لباس ها تصوير شده است. گاهی اين توصيفات ملال آور شده؛ در واقع سياه مشق نويسنده است.

( مثلاً نقب زدن چراغ های پايه بلند زنبوری به تاريكی) از تكرارِ بسيار آن حس و عاطفه را كه بايد منتقل كند؛ ندارد!

به آن صورت پيرنگ قوی در داستان ديده نمی شود. چون داستان از چندين حادثه ی استقلال يافته تشكيل شده است، دارای چندين نقطه ی اوج و بزنگاه است: فرار كردن خانم كوچك از خانه ی دايی اش، فرار دلنواز از مدرسه، ورود ماه منظر به حياط كوچك، پوسيده شدن پولها و مواجه شدن ميرزا با كيسه ی خالی.

شخصيت پردازی ها گاهی دور از واقعیت است. مثلاً ماه منظر زن بارداری که کفش پاشنه بلند می پوشد و زرق و برق بازار حواسش را پرت می کند و چاله ی بزرگی را پیش پایش نمی بیند و در آن چاله سقوط کرده و فرزندش را از دست می دهد.!!!

نویسنده هنرمندانه با گفتگوهایی سعی کرده است فضای واقعی و باورپذیری از داستان ارائه دهد:

مثلاً حسادت ماه منظر در قالب دو جمله زيبا تصوير شده است.
حسادت به دلنواز: - خوب نرو... مگر ما مدرسه نرفتيم چه طور شد؟
حسادت به مادر دلنواز: - مامانت از من خوشگلتر است؟ 

این اثر مثل يك فيلمنامه قابليت به تصوير كشيدن را دارد. ...

تعداد بازدید از این مطلب: 721
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : چهار شنبه 3 مهر 1392
نظرات

 

نقد:

  • تعريف نقد و نقد ادبي : نقد در لغت به معنی « جدا کردن دينار و درهم سره از ناسره و تميز دادن خوب از بد و بِهين چيزی برگزيدن » است. 

در اصطلاح ادب، تشخيص محاسن و معايب سخن و نشان دادن بد و خوب اثر ادبی است. 

چرا نقد می کنیم؟

  • چون زیر و بم اثری که می خوانیم برایمان مهم است. برایمان مهم است که هر کتاب چه تأثیری در جامعه می گذارد.

 اهميت و فايده ی نقد ادبی :

  •  نقد ادبی امکان درک نکته های بديع و لطيف آثار را فراهم می کند در نتيجه خواننده می تواند از مطالعه ی آثار ادبی بهره و لذت ببرد. 
  • ارزش واقعی، آثار ادبی را آشکار می کند و مشخص می کند که رعايت چه قواعد و اصولی سبب شده تا اثری مورد قبول واقع شود و يا وجود چه عواملی سبب شده تا اثری مورد بی اعتنايی قرار گيرد. 

          نقد ادبی، مانع از آن می شود که گزافه گويان و مدعيان دروغين بتوانند آثار بی ارزش خود را به جويندگان و طالبان هنر عرضه کنند. 
 نقد ادبی، وقتی مفيد خواهد بود و ارزش و اهميت دارد که دور از شايبه ی اغراض باشد. 
 نقد ادبی، گذشته از اين که سازنده و دارای اهميت فراوان است گاهی خود، نوعی آفرينش هنری نيز محسوب می شود.  

        نقدهایی که مربوط به شکل ظاهر و صورت های عينی يک اثر ادبی است. 
مانند: نقد لغوی، نقد فنی و نقد زيبايی شناسی 

در اصطلاح ادب، تشخيص محاسن و معايب سخن و نشان دادن بد و خوب اثر ادبی است و نقد ادبی شناخت ارزش و بهای واقعی آثار ابداعی و آفرينش های ادبی و نيز بررسی قواعد و اصول يا علل و عواملی است که باعث می شود اثری درجه ی قبول يابد و يا مورد  رَد و انکار و بی اعتنايی قرار گيرد.  

 

  • نقد لغوی : بررسی و ارزيابی کاربرد زبان و اصول و قواعد آن در يک اثر ادبی است و مربوط به همه آثار ادبی است، چه نظم و چه نثر 
  • رعايت نکردن قواعد زبان نه تنها برای شاعران و نويسندگان درجه دوم عيب محسوب می شود؛ بلکه برای شاعران و نويسندگان بزرگ نيز چنانچه « فايده بلاغي » نداشته باشد نقص است و ناروا. 
  • کاربرد کلمه و خلق تعبيرات و ترکيبات زيبا و درست و خوش آهنگ و اين که هر کلمه در کجای جمله قرار گيرد، از مواردی است که در نقد لغوی از آن بحث می شود. 
  • از ديگر موارد مورد بحث در نقد لغوی : عدم استفاده از تعبيرات رايج قدما و تکيه بر تعبيرات کهنه و تکراری می باشد، زيرا نويسنده و شاعر را از خلاقيت و ارائه احساس و انديشه تازه باز می دارد – مسأله مترادفات است که گاه مايه ی اطاله ی کلام می شود و منتقد بايد نشان دهد که تطويل در کجا زشت است و در کجا لازم مي نمايد – کاربرد ادات و دقت در آن و اشتقاق کلمات و معاني آنها نيز از مطالبي است که غالباً در نقد لغوي مورد بحث قرار مي گيرد.

 

 

 

  • نقد فني : بررسي چگونگي کاربرد فنون بلاغي در شعر و نثر و ميزان ارزش و اعتبار آنها است.  

علم بلاغت، اعم از معانی، بيان و بديع در نقد فنی صورت می گيرد و منتقد بايد حدود و نحوه کاربرد و ارزش آن را تعيين کند. 

مباحث بيان مانند : استعاره و تشبيه و مجاز که در واقع نشان دهنده قدرت خلاقيت شاعر و نويسنده است وقتی امتياز محسوب می شود که واقعی و اصيل و هنرمندانه باشد نه اينکه از الگوهای ساخته و پرداخته گذشتگان استفاده شده باشد. 

  • نقد زيبایی شناسی : بررسی جوهر هنر، به دور از محتوای خاص آن است. ريشه و اساس اين شيوه ی نقادی را در اروپا می توان در نظريه های « کالريج » انگليسي و « ادگار آلن پو » آمريکايی جست و جو کرد. 
    آلن پو، هنر را از جنبه ی زيبايی شناسی آن نگاه می کند و فکر خلاق را در قلمرو هنر امری بيگانه می شمارد. 
    مکتب ادبی « پارناس » يا « هنر برای هنر » نيز در فرانسه نوعی بيان و توجيه نقد زيبايی شناسی ادبی است. آنچه در اين مکتب اهميت دارد خاصه در مورد شعر عبارت است از کمال شکل، چه از لحاظ بيان باشد و چه از جهت انتخاب کلمات و نيز توجه نکردن به آرمان و هدف.  
  • و ...

 ديگر موسيقی کلمه و کلام است : اين موسيقی هم در شعر وجود دارد و هم در نثر.

موسيقی کلام محصول دو عامل است : 1 – کميت و ريتم يعنی ايقاع 2 – هماهنگی حروف 

کميت : بلندی و کوتاهی هجاها و يا مدت زمانی است که برای خواندن يک جمله ضرورت دارد. 

ايقاع : عبارت است از واحدهای متقارن و متکرر يک وزن. هم در نثر و هم در شعر.

زشتی و زيبايی يک نثر بستگی به ايقاع آن دارد. از اين روست که ناقدان برای نثر دو سبک قايل شده اند: 
1 – سبک متناوب : در اين نوع، جمله ها بلند است. 
2 – سبک مقطع : در اين نوع جمله ها کوتاه است. 

موضوع نوشته در کوتاهی و بلندی جمله ها تأثير دارد و شايد از اين نظر است که مثلاً سخن خطابی با سخن تقديری و بيانی تفاوت دارد. 

خاصيت آهنگين حروف و ترکيب و تلفيق کلمات، موسيقی خاصی در کلام ايجاد می کند که غالباً در القای معانی اهميت فراوان دارد.  

انواع نقد (2)

نقدهايی که با محتوا و دورن مايه اثر ادبی ارتباط دارد. 
مانند : نقد اخلاقی، نقد تاريخی، نقد اجتماعی و نقد روان شناسی 

 

  •  نقد اخلاقي :

نقد اخلاقي که در آن ارزش هاي اخلاقي را اصل و ملاک نقادي شمرده اند شايد از قديمي ترين شيوه هاي نقد ادبي است. 

افلاطون در شعر و درام به تأثير اخلاقي و اجتماعي اثر توجه مي کند. 

ارسطو نيز معتقد است که هدف شعر، خاصه تراژدي بايد تصفيه و تزکيه نفس باشد.

 
در اروپا، اهل کليسا در قرون وسطي شعر را به واسطه ي آن که در خدمت اخلاق نبوده است، غذاي شيطان و مايه ي فساد و ظلالت مي دانند. 

  • ·        نقد اجتماعي : عبارت است از نشان دادن ارتباط ادبيات با جامعه و تأثير جامعه در ادبيات و همچنين تأثير ادبيات در جامعه. 
    « ميپوليت تن » از منتقدان مشهور نقد اجتماعي و ادبيات را محصول سه عامل مي داند : 
    1– زمان 
    2– محيط اجتماعي 
    3– نژاد 

    آثار شاعران زير را مي توان با شيوه ي نقد اجتماعي نقد کرد : 
    فردوسي، مولوي، سنايي و عطار که هر کدام به طرح مشکلات اجتماعي و اخلاقي زمان خود پرداخته اند. 
    نقد اجتماعي در دوره بيداري يعني از اوان مشروطيت چه در شعر و چه در نثر رواج مي يابد. از شاعران و نويسندگان معروف اين دوره مي توان به اديب الممالک فراهاني، علي اکبر دهخدا، ملک الشعراي بهار، زين العابدين مراغه اي و ... اشاره کرد. امروزه غالباً شعر و داستان و نمايشنامه را از ديدگاه نقد اجتماعي مورد بررسي قرار مي دهند و آن را از معتبرترين انواع نقد به شمار مي آورند. 

 

  • ·        نقد تاريخي : اگر منتقدي براي تحليل يک اثر ادبي، حوادث يا امور مربوط به تاريخ را مورد بررسي قرار دهد و به بحث درباب حيات شاعر و معامران او و يا روابط او با هم عمران و يا احياناً به تحقيق در باب اسناد و مدارک و چند و چوني صحت و سقم نسخه يا نسخ کتاب و چگونگي وجود تحريف و تصحيف وتحصيح اثر و جستجو و جوي اشارات و حوادث تاريخي و به بحث هايي از اين قبيل بپردازد به نقد تاريخي پرداخته است. 
    « نقد تاريخي در واقع وسيله ي تحقيق در تاريخ ادبيات محسوب مي شود. »  

 

  • ·         نقد روان شناسي :

در اين شيوه، نقاد سعي مي کند جريان باطني و احوال دروني شاعر و نويسنده را ادراک و بيان نمايد و قدرت و استعداد هنري و ذوق و قريحه ي او را بسنجد و نيروي عواطف و تخيلات وي را تعيين نمايد و از اين راه تأثيري را که محيط و جامعه و سنت ها و مواريث در تکوين اين جريان ها دارند مطالعه کند. 
بررسي روان شناسانه از قديم ترين ايام به ويژه در درام و قصه مورد توجه بوده است و در اروپا کساني مانند : راسين، شکسپير، ايپسن، مترلينگ و داستايو سکي بدان پرداخته اند.  

تعداد بازدید از این مطلب: 5649
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : سه شنبه 2 مهر 1392
نظرات

دومین جلسه ي نقد كتاب با حضور علاقمندان و اعضای محترم كتابخانه ي عمومي پروين اعتصامي برگزار مي گردد؛کتاب مورد نقد این جلسه  همسر دوست داشتنی  تالیف مهدی خدامیانی آرانی می باشد لذا از علاقه مندان دعوت بعمل مي آيد، در اين جلسه حضور بهم رسانند.

زمان: پنج شنبه 25 مهرماه

مکان: کتابخانه پروین اعتصامی حصار امام اسلامشهرکتابخانه عمومی پروین اعتصامی.

تعداد بازدید از این مطلب: 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : کتابخانه پروین اعتصامی
تاریخ : دو شنبه 18 شهريور 1392
نظرات

قابل توجه اعضای محترم کتابخانه وعلاقمندان به نقد کتاب
  
   به اطلاع علاقمندان به نقد کتاب واعضای محترم کتابخانه عمومی پروین اعتصامی می رساند می رساند جلسه نقد كتاب " كوچه اقاقیا" روز سه شنبه مورخ1392/6/25 از ساعت 10 صبح در كتابخانه عمومی  پروین اعتصامی برگزار می گردد لذا ازعلاقمندان دعوت به عمل می آیددر این جلسه شركت فرمایند.

تعداد بازدید از این مطلب: 673
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ کتابخانه عمومی پروین اعتصامی خوش آمدید. ************************ عضویت در این کتابخانه برای عموم مردم آزاد می باشد. مدارک لازم جهت عضویت: یک قطعه عکس ۳ در ۴ به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر پرداخت مبلغ 5000تومان حق عضویت سالانه(عضویت تمام بها) عضویت نیم بها 3000تومان و عضویت رایگان 1000 تومان تکمیل نمودن فرم درخواست عضویت ************************ شیفت بندی کتابخانه در پاییز و زمستان سال99 : صبح ها : خانم ها از ساعت 8:00 الی 13:00 عصرها : آقایان از ساعت 13:00 الی 17:30 پنج شنبه ها ساعت 8 الی 13:00 آدرس: همدان حصار امام اسلامشهر ابتدای کوچه رنجبران جنب پارک رنجبران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود